Pytania i odpowiedzi

W tym miejscu rozwiewamy wszelkie Wasze wątpliwości. Śmiało, pytajcie o co chcecie.

Jeśli nie chcesz przeglądać całej listy, użyj komendy Ctrl+F (lub Cmd+F) i wyszukaj interesującą Cię frazę.
W przypadku, gdy nie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie, napisz je w komentarzu pod tym postem.


1) Gdzie toczy się akcja bloga?
– Akcja bloga toczy się w budynku położonym trzynaście kilometrów nad ziemią. Jego dokładna lokalizacja jest nieznana.

2) Kim są uczestnicy Gry?
– To w większości zwykli obywatele Stanów Zjednoczonych, którzy jeszcze przed usunięciem pamięci zgłosili się do wzięcia udziału w Grze.

3) Ile lat może mieć postać?
– Postać musi być pełnoletnia, tj. mieć ukończone co najmniej osiemnaście lat. Górna granica wieku nie jest ustalona.

4) Czy postać może mieć inne tatuaże niż ten na nadgarstku/blizny/ślady po oparzeniach etc.?
– Tak, jest to jak najbardziej możliwe. Nie można jednak decydować, kiedy i w jaki sposób – lub po co – powstały.

5) Czy liczba graczy jest ograniczona?
– Nie, ponieważ chcemy, by każdy, kto ma ochotę wziąć udział w Grze, mógł się jeszcze zapisać.

 6) Jak zatem wygląda dołączanie nowych postaci?
– Po prostu zakładamy, że są z nami od początku, ale nadal nie wybudzili się ze śpiączki i leżą zamknięci w swoich pokojach. Dopiero gdy się obudzą, otwierają drzwi, wychodzą na zewnątrz i tym samym dołączają do reszty uczestników.

7) W jakim języku porozumiewają się postacie?
– Wszyscy bez wyjątków mówią po angielsku.

8) Skoro w budynku nie ma dostępu do kuchni, to co jedzą gracze?
– W zasadzie to... nic. Postacie mogą pić tylko i wyłącznie niebieski napój, który znajdą w automacie przy swoim pokoju. Jest on odpowiednio zbilansowany dla każdego z nich, tzn. dostarcza im wszystkich niezbędnych składników i zaspokaja głód.

9) W jaki przykładowy sposób postacie mogą dowiadywać się informacji o sobie?
– Rozmawiając z innymi graczami (porównywanie kodów, wspólne starania, by dopasować do czegoś poszczególne liczby, nawiązywanie przyjaźni i związane z tym dzielenie się nagrodami), zgłaszając się do losowań, wyciągając wnioski z pozornie nieważnych strzępków informacji etc.

10) Czy w zakładce „Plan pomieszczeń” został opisany cały budynek, czy tylko jego część?
– Obecna zawartość tej zakładki to jedynie niewielki procent tego, co zawiera w sobie miejsce Gry. Reszta jest po prostu niedostępna w aktualnym czasie.

11) Jak uzyskać dostęp do nieodkrytej części budynku?
– Wszystko na ten temat zostanie wyjaśnione w fabule.

12) Czy postać może znać inne języki i czy można umieścić to w karcie?
– Można, jednak prosimy o zachowanie umiaru.

13) W mailu, który dostałam zaraz po otrzymaniu zaproszenia, zostały opisane „informacje fabularne”. Gdzie powinnam umieścić, co postanowiła zrobić moja bohaterka?
– Właściwie to... nigdzie. Możesz korzystać z nich w wątkach lub ukryć je przed całym światem, ewentualnie wysłać krótką odpowiedź na mail Bazy Danych. To zależy już tylko od Ciebie.

14) W którym roku rozgrywa się akcja?
– Postacie tego nie wiedzą, więc automatycznie autorzy również.

15) Czy dziewczęta dostają jakieś kosmetyki? Są one w wyposażeniu pokoju/łazienki?
– W łazience znajdują się wyłącznie kosmetyki do higieny osobistej, więc wszelkie kremy i toniki można w niej znaleźć. Gorzej z przyborami do makijażu, których na tę chwilę nie ma.

16) Jak powinny wyglądać zakładki w karcie czy to już całkowicie zależy od nas?
– Tylko karta postaci musi zostać wykonana według wzoru, wygląd reszty zakładek jest dowolny.

17) Czy jeśli wydaje mi się, że znam rozwiązanie zagadki (z informacji fabularnych), to mogę je podesłać do Bazy Danych w celu weryfikacji?
– Niestety nie. Weryfikacja jest możliwa tylko w fabule, gdy postać w jakiś sposób zdobędzie dostęp do danych informacji.

18) Jak w pokojach pojawiają się nowe ręczniki i ubrania?
– Działa to na podobnej zasadzie jak automat z napojami. Gracze wrzucają brudne rzeczy do specjalnego otworu, a po jakimś czasie w sposób zmechanizowany wracają czyste do szafy. Dzieje się to, gdy drzwi mebla są zamknięte, więc uczestnicy na dobrą sprawę nie widzą całego procesu.

19) Jeżeli na e-mail została przysłana wiadomość przez Bazę Danych, należy odpowiedzieć na nią po prostu wskazując dokonany wybór, czy trzeba go fabularnie opisać (tak jak np. w przypadku skanowania czytnikiem kodów)?
– Forma odpowiedzi na "informacje fabularne" jest dowolna, zachęcamy jednak do napisania tych dwóch-trzech zdań, ponieważ pozwala to lepiej wczuć się w fabułę bloga.

20) Jak naprawdę jest z tymi zagadkami? Jeśli już kryją się w jakichś zakładkach, to raczej rzucają się w oczy, czy trzeba w pocie czoła przeszukiwać słowo po słowie, licząc na ukryty link?
– Staramy się, by zagadki nie były aż tak ukryte (nie chcemy popadać w skrajności). Słowa, pod którymi znajdują się linki, odróżniają się od innych (jeśli nie kolorem, to na przykład kursywą). Dotychczasowe zagadki-niespodzianki były rozwiązywane bardzo szybko (najdłużej trwało to kilka dni, ale i zagadka była w tym przypadku trudniejsza), więc jak widać autorzy nie mają problemów z ich znalezieniem.

21) Po wysłaniu maila dostaje się pierwsze strzępy informacji o postaci. Czy są one na tyle ogólne, że można dobrać wygląd, charakter według swojej fantazji, czy są sztywne wytyczne? Czy można opisując charakter domniemywać historię postaci? Pytam, bo widziałam taką formę u jednego z byłych graczy.
– Zarówno wygląd, jak i charakter wykreowanej przez autora postaci są dowolne (nie ingerujemy w to w żaden sposób). I tak, można domniemywać historię postaci. Po prostu nie należy brać niczego za pewnik.

22) Celem gry jest odkrycie wszystkich informacji o postaci. Czy to znaczy, że zwycięzca może być tylko jeden, czy nie ma znaczenia, kto odkryje wszystko pierwszy?
– Ma to znaczenie, ale zostanie to wyjaśnione dopiero w momencie, gdy któraś osoba zdobędzie wszystkie potrzebne dane. Na tę chwilę możemy powiedzieć tylko tyle, że rozwiązanie tajemnicy Gry nie równa się przerwaniu funkcjonowania bloga. Fabuła dalej będzie się toczyć z tym, że postacie staną się bardziej świadome tego, co się wokół nich dzieje.

23) Interakcja między graczami odbywa się tylko na blogu czy też "po kryjomu" mailowo?
– Nie wiemy, czy autorzy piszą ze sobą również na mailach, ale nie jest to zabronione, a w pewnych sytuacjach wręcz wskazane, jeśli nie chce się dopuścić jakiejś wiadomości do użytku publicznego. W każdym razie zachęcamy do pisania na blogu, bo tylko na nim możemy się wtrącić do wątku, by zaakceptować jakieś działanie lub opisać jego skutki. Przykładowo: gracz A ma jedną rzecz, a gracz B drugą – osobno są one praktycznie bezużyteczne, ale jeśli się je połączy, coś może się stać, a do tego potrzebna jest nasza ingerencja.

24) Co jeśli któraś z postaci postanowi zaatakować drugą?
– Teoretycznie gracze nie powinni przejawiać aż tak skrajnych emocji względem siebie (skoro wyczyścili im pamięć, to mogli ich również "ugrzecznić"), ale gdyby któryś autor chciał jednak tego spróbować, to wystarczy, że da nam znać, a my będziemy czuwać nad wątkiem i wtrącać się w niego jako Mistrz Gry.

25) W Grze uczestniczą tylko zupełnie zdrowe osoby czy mogą mieć np. wadę wzroku? I co w takim wypadku? Dostają okulary/soczewki, czy muszą sobie radzić na półślepo?
– Okulary raczej nie byłyby problemem i postać mogłaby je dostać już na starcie, żeby się nie męczyć. Najlepiej jednak takie rzeczy ustalić z nami na mailu, jeszcze przed dodaniem KP na bloga.

26) Czy na składzie pokoju mamy coś takiego jak maszynki czy nożyczki?
– Załóżmy, że łazienki są wyposażone w elektryczne golarki i depilatory.

27) Elektryczne golarki i depilatory w łazienkach są na baterie czy podłączane do gniazdka?
– Podłączane do gniazdka.

28) Czy jest możliwość, by gracz wkradł się do czyjegoś pokoju? Czy może wejście do pokoju ma czytnik, chroniący właśnie przed takimi sytuacjami?
– Do tej pory ogólne założenie było takie, że pokoje można zamknąć, ale tylko od środka, więc tak, jest możliwość wkradnięcia się. Zastrzegamy sobie jednak prawo do zmienienia tego w trakcie rozgrywki, jeśli wymknęłoby się to spod kontroli.

29) Pamięć została wyprana absolutnie w całości, więc postacie nie pamiętają swojej przeszłości. Jest możliwość, żeby, skoro pamiętają np. zasady planszówek, w głowie pozostała też wiedza nabyta podczas studiów, pracy itp.?
– Tak, jest taka możliwość. Niektóre wspomnienia podsuwamy również my, więc później można się na nich opierać, pisząc wątki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz